Skritt i det vita vinterlandet med blod på benen

Blod på benen kan man ju säga, red (skritta) bara lite på åkern idag så molnet fick lyfta lite på benen och som sagt , blod på benen fick hon av den hårda ytan på snön men det är ingen fara <3
Så inge mer ridande där inte! men härlig tur vare iaf!

Imorn blire ett lätt pass i ridhuset med Molnets roliga galopp, hon är en kanonkula! Går hur fint och lungt som helst i skritt och trav och sen i galopp hahah i 120 typ :p Min häst gillar att galoppa <3
Men ska se om jag ska köpa ett D-bett som vissa galopp hästar har när dom ''pullar'' och drar och inte bryr sig om bettet , som molnet gör lite, hon har en kraftig hals och kan köra den väldigt kort och drar upp huvudet och bara blir stark så ska se om jag kan hitta ngt bra bett om jag inte får styr på galoppen!

Var på New Moon igår också med mamma och pappa, den var väldigt seeeg hehe ettan är mkt bättre men tror att trean kmr vara bra faktist !

Köpt idag ;
Ett nytt täcke till Molnet , ett ylle täcke riktigt bra som håller sig varmt även fast det är blött men kan bli rejält tungt, men bra träning för molnet xD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0